Dikke tranen op surprise party

30 nov
1234848_605576136148096_1823932208_n
Het regent buiten en de tranen van de trainer van Heerenveen zijn het gesprek van de dag. Alle dikbetaalde experts buigen zich in een voetbalprogramma over de blijdschap of groot verdriet van Foppe die na een klinkende overwinning van zijn ploeg het na de wedstrijd niet droog hield en even haperde. Het verbaast mij dat niemand zich in nuchtere bewoordingen over de oudere man en zijn waterlanders verdiepte. Ze gedroegen zich als oliedomme kuddedieren. De Haan is inmiddels een trainer op leeftijd en die reageren anders dan de gemiddelde betweter op intense golven van vreugde of verdriet. Laten die van onze belastinggeld flink in de watten gelegde grote onzinuitkramers het daar over hebben en niet doen alsof ze onnozele idioten zijn. Ik kon na mijn slopende marathons geen traan meer laten. Was wel in de zevende hemel na de finish maar tranen van pure uitputting waren in geen velden of wegen te bekennen. Dezer dagen barst ik spontaan in snikken uit wanneer leeftijdgenoten als Foppe, Willem van Hanegem of andere mindere goden onbedoeld een traantje wegpinken. Je ziet ze een gevecht op leven en dood voeren om het droog te houden maar ho maar. Ik zal het voor de honderdduizendste keer nog eenmaal proberen uit te leggen. Na je veertigste levensjaar of ietsje ervoor maakt het lichaam veel minder testosteron aan en vervangt dat door meer vrouwelijke hormonen. Vrouwen blijven jankers dus 1 en 1 moet 2 zijn nietwaar. Tijdens een surprise party van gisteren barstte de jarige bij aankomst in de zaal toen er ineens surprise geroepen werd in onbedaarlijk snikken uit. Ik ben geen voorstander van verrassingsverjaardagen boven de zestig. Dat mens had van schrik een hartstilstand kunnen krijgen. Vandaar dat deze ouder wordende man het onderwerp huilen weer aanhaalt. Heb je al hemel en aarde moeten bewegen om een jarige te troosten wordt je uren later alweer geconfronteerd met tranen waar geen hond wat aan heeft. Ja, voor de kijkcijfers. Ik ben benieuwd naar de reacties van de heren Mulder wanneer ze zelf geconfronteerd worden met intens geluk of verdriet. Ze gedragen zich als voorgeprogrammeerde robots waar geen druppel vocht aan te pas komt. Uit je kale nekharen lullen over anderen mag wat mij betreft onmiddellijk van de beeldbuis verdwijnen. Ik moet ineens terugdenken aan het nummer huilen is voor jou te laat. Dat geldt straks voor alle luldebehangers.

Eén reactie to “Dikke tranen op surprise party”

  1. ommelhoward november 30, 2019 bij 7:17 am #

    Dit is op ommelhoward herblogd.

Plaats een reactie