Hooievaar

30 aug
Het is mooi weer en een ijsje en ijsklontjes alleen in de ijsthee koelen niet genoeg af. Dus bel ik met iemand om te mee te gaan zwemmen. Wanneer ik zelf op avontuur ga en spontaan een duikje neem vanaf de Berlagebrug of in het Twiske krijg ik meestal veel verwijten naar mijn kop geslingerd. Niet doen, levensgevaarlijk, je kunt verzuipen en dat soort zedenpreken. Maar nu ik een na lang aarzelen bij hoge uitzondering ten einde raad een beroep doe om een milde vorm van solidariteit als perfecte wapen tegen de helse temperaturen klinkt andere kant van lijn steevast als antwoord. Zwemmen, nu nou nee ik zwem niet meer of in Nederland zwem ik niet meer het water is vergiftigd en in zwembaden komen we helemaal niet meer. Heb je het gehoord van hoeveel jongere kinderen verdronken zijn terwijl de badmeesters hulpeloos toekeken. Natuurlijk zijn mijn zeemeerminnen die op een tropisch eiland woonden daar flink in het gezonde water gedompeld maar een beetje medelijden met degene waarmee ik gedwongen werd om in de buurt van Alkmaar in de Ooievaar te gaan duiken en zonnebaden is toch hier op zijn plaats. Maar nee hoor dat zit er niet meer in. Degenen die meteen gaan googelen om naar zwembaden in Alkmaar te zoeken naar de Ooievaar kunnen zich de moeite besparen. Het is Hoornse Vaart maar telkens brak een niet te winnen verbale oorlog uit in de auto of op de tweewieler wanneer wij luid zingend de Ooievaar bestormden. Natuurlijk sloeg het golfslagbad terug door zonder pardon plotseling toe te slaan en ik als een soort reddingsboei moest fungeren of op het keurige grasveld in de schaduw van de bomen verrast te worden door een horde stekende wespen. En wat gaan mijn watramama’s uit een vervlogen tijdperk vandaag nog ondernemen. Ooh eerst lekker uitslagen en dan later naar de film. Ik ga wel alleen op pad met een dikbetaalde blonde en bruine vrouwelijke bodyguard als reddingsboeien links en rechts en start een campagne om alle zwembaden van Noord-Holland en Friesland te slopen of om te bouwen tot bioscopen met films van waternimfen.

Plaats een reactie